tirsdag den 8. april 2014

Hvorfor PosAbility?

Velkommen til PosAbility! :)

Ideen med bloggen er, at den skal være en hjælpende hånd til dig, der lever med en funktionsnedsættelse - uanset hvilken slags, det er. Det vil altså sige, at jeg vil skrive en masse indlæg, der indeholder psykologiske redskaber til, hvordan du kan gøre din hverdag (endnu) bedre!

Min baggrund for at starte PosAbility er, at jeg selv er født med nedsat syn og derfor har et helt livs erfaring med, hvordan det er at leve i en verden, hvor jeg er lidt anderledes end de fleste. Kender du det? Kender du følelsen af at føle dig begrænset, ikke bare fysisk, men også i forhold til at turde gå ud i verden og være præcis, som du er? Dét gør jeg. Og - indrømmet: Jeg har stadig dage, hvor jeg skal minde mig selv om, at jeg er god nok (ja, endda mere end bare god nok) - men de bliver færre og færre. Vil du med ud på den personlige rejse, jeg er nået et rigtig godt stykke med?

Ud over at være født med et nedsat syn er jeg også en helt masse andet :-) Jeg er uddannet psykolog fra Københavns Universitet, og for nylig har jeg også uddannet mig til NLP-coach. Jeg har skrevet bachelor om et fysisk handicaps betydning for selvopfattelsen (Berg, 2010), og jeg ved en masse om, hvordan man hjælper sig selv med at klare de personlige udfordringer, et liv med en funktionsnedsættelse kan give. Jeg ved, hvordan man lærer at tænke om sig selv på en ny og mere konstruktiv måde. Gør man det, er mulighederne pludselig (næsten) uendelige :-)

På baggrund af både personlig og teoretisk erfaring med emnet, har jeg et kæmpe stort ønske om at hjælpe dig til at finde dine egne ressourcer - og ikke mindst din kærlighed til dig selv!

Velkommen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar